Jak Powinna Wyglądać Pieczątka Firmowa?

  1. STRONA GŁÓWNA
  2.  » 
  3. Blog
  4.  » Jak Powinna Wyglądać Pieczątka Firmowa?

Jak Powinna Wyglądać Pieczątka Firmowa?

Polskie przepisy nie nakładają na przedsiębiorców obowiązku posiadania pieczątki firmowej, więc mogłoby się wydawać, że to osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna sama decydować czy chce taką pieczątkę posiadać, czy też nie. Jednak pomimo braku takiego obowiązku ze strony prawnej, banki i Urząd Skarbowy wymagają posiadania pieczątki firmowej. Jest ona niezbędna we wszelkich procesach rejestracji firmy, składania deklaracji czy zakładaniu konta firmowego. Wiele druków, formularzy i dokumentów zawiera specjalną rubrykę przeznaczoną na podpis i pieczęć firmową.

Co powinna zawierać pieczątka firmowa?

Jeżeli zdecydujemy się na wyrobienie pieczątki firmowej, to sami możemy określić jakie informacje chcielibyśmy na niej umieścić. Rzeczą niezbędną na pieczątce jest numer REGON, jeżeli taki posiadamy. Informacje, które mogą się na niej znaleźć to między innymi: pełna nazwa firmy, adres siedziby, numer NIP oraz telefon kontaktowy, faks, adres e-mail, a także adres naszej strony internetowej. Pieczątka może też dodatkowo zawierać logo firmy, które może uatrakcyjnić ją wizualnie i ułatwić zapamiętywanie.

Jaką funkcję pełni pieczęć firmowa?

Prowadząc firmę, warto jest wyrobić pieczątkę. Okaże się ona niezwykle przydatna w codziennym prowadzeniu przedsiębiorstwa. Wszystkie dokumenty i faktury podbite firmową pieczątką zyskują wiarygodność. Firma posiadająca pieczęć jest odbierana przez klientów jako przedsiębiorstwo godne zaufania. Dzięki pieczątce oszczędzamy sporo czasu, ponieważ nie musimy ręcznie wypisywać wszystkich danych naszej firmy – wystarczy jednym ruchem podbić dany dokument stemplem i już widnieją na nim wszystkie niezbędne informacje.

Pieczątka może też pełnić funkcję reklamową. Podbijamy nią różne dokumenty, faktury ale także korespondencję firmową. Potencjalny klient może zobaczyć pieczątkę i zapamiętać nazwę firmy czy adres jej strony internetowej i w przyszłości wykorzystać to do kontaktu z nami.

Dużą zaletą stosowania firmowych pieczątek jest także łatwość kontaktu. Nasi kontrahenci i klienci muszą tylko znaleźć odpowiedni list albo dokument i już mają na nim wszelkie dane potrzebne do nawiązania z nami kontaktu.