Jak zrobić plakat reklamowy? Sprawdź, co należy uwzględnić w projekcie

  1. STRONA GŁÓWNA
  2.  » 
  3. Blog
  4.  » Jak zrobić plakat reklamowy? Sprawdź, co należy uwzględnić w projekcie

Rozwój technologii odbił ogromne piętno na szeroko pojętym marketingu, w tym również na formach reklamy. Nie ma co dyskutować nad potęgą Internetu, która jednak nie osłabiła pozycji takich nośników informacji, jak postery. Drukarnie palą się od pracy, mającej na celu przygotowanie tego rodzaju materiałów promocyjnych. Chcąc cieszyć się udaną realizacją projektu, warto wiedzieć, jak zrobić plakat reklamowy. O czym wobec tego należy pamiętać? Sprawdź, nim zlecisz jego wykonanie.

Plakat jako forma reklamy – dlaczego warto ją wybrać?

Nowoczesne formy marketingu, a zwłaszcza internetowego, od wielu lat przybierają na sile. Nie oznacza to, że outdoorowe reklamy nie cieszą się popularnością. Wykonane w odpowiedni sposób wciąż mają swoją siłę perswazji. Warunkiem jest zachowanie określonych zasad w trakcie ich przygotowywania.

Jak zatem zrobić plakat reklamowy? Na początek warto przyjrzeć się, dlaczego jest to dobre rozwiązanie. Przede wszystkim otwiera mnóstwo możliwości, jeśli chodzi o tworzenie grafik oraz haseł. Ograniczać może jedynie kreatywność twórcy. Oczywiście nie musi być szczególnie skomplikowanym dziełem sztuki. Wręcz przeciwnie. Klucz do sukcesu tkwi w przekazaniu łatwych treści. Najlepiej przy zachowaniu niewielkiej ilości tekstu. To właśnie najprostszy przekaz skutecznie przyciąga odbiorców, zachęcając do zapoznania się z bardziej szczegółowymi informacjami. Nie ma znaczenia, czy to plakat reklamujący markę, dany produkt, czy też kampanię społeczną lub wydarzenie kulturalne.

Wracając do głównych zalet, produkcja plakatów nie generuje wielkich kosztów. W przeciwieństwie choćby do banerów swobodnie można je umiejscowić w wielu lokacjach. Na tle pozostałych form outdoorowych nośników, wyróżniają się również tym, że nie oszpecają w dużym stopniu miejsc, w których się znajdują.

Jak zrobić plakat reklamowy? Zwróć uwagę na kluczowe aspekty techniczne

Zastanawiając się jak zrobić plakat reklamowy, pamiętaj o kwestiach technicznych, takich jak wymiary. Jeśli chodzi o najpopularniejsze z nich, najczęściej mowa o formatach A2, B2, A1, B1 oraz A0. Dobór odpowiedniego wariantu zależy głównie od założeń realizowanego projektu oraz miejsc, w których zawisną postery.

Mniejsze najczęściej widnieją na przystankach autobusowych lub słupach ogłoszeniowych. Natomiast większe sprawdzają się, gdy celem jest promocja imprez masowych lub różnorodnych produktów przez firmy działające w branży handlowej.

Rodzaj nośnika i jego gramatura

Przygotowując postery, należy wykorzystać odpowiednie nośniki. Głównie pod względem gramatury. To dlatego, że w bezpośredni sposób wpływa na ich prezencję oraz jakość i trwałość. Niezależnie od wybranego formatu, doskonale sprawdza się papier powlekany o masie w przedziale 130-150 g/m². Natomiast chcąc użyć dodatkowych efektów w postaci srebrzenia i złocenia lub laminowania zabezpieczającego druk przed uszkodzeniami, warto wziąć pod uwagę pokaźniejszą gramaturę. Może sięgać nawet 400 g/m².

Jeśli druk ma wyróżniać się walorami estetycznymi, a także funkcjonalnością, uwzględnij zastosowanie papieru kredowego. Jego produkcja opiera się na specjalnej technice. Sprawia, że naniesione barwy cechuje większa intensywność. Z kolei zwiększona masa gwarantuje lepszą sztywność wykonanego plakatu.

Metoda wydruku plakatu

Realizując indywidualny projekt, trzeba też wybrać optymalną technikę wydruku. Najpopularniejszą z nich stosowaną przez drukarnie jest metoda cyfrowa, używana na dowolnych nośnikach bez dodatkowych form drukarskich. Całość realizowana jest natomiast w błyskawicznym tempie. Nawet przy dużym nakładzie. Jeśli zależy Ci na czasie, powyższe rozwiązanie będzie odpowiednie.

Szukając alternatywy, przyjrzyj się drukowi offsetowemu. W tym wypadku poszczególne kolory drukowane są etapami. Dzięki temu kolorystyka zyskuje na jakości. Można spożytkować przy niej szeroki zakres nośników. Chociażby wspomniany wcześniej papier kredowy. Zdaje egzamin głównie przy znacznych nakładach. Finalne koszty zostają wówczas zminimalizowane. Zupełnie inaczej, niż przy wydruku cyfrowym.

Jak zrobić plakat reklamowy? Poznaj skuteczne rozwiązania i sprawdź, czego unikać

Aspekty techniczne to nie wszystko, co musisz wiedzieć na temat tego, jak zrobić plakat. Najważniejsze są w końcu prezentowane na nim treści. Wspomniano już, że najlepiej postawić na zapadającą w pamięć treściwą zawartość. Wystarczy krótkie, acz skuteczne hasło trafiające do odbiorców. Jeśli chodzi o stronę wizualną, wybierz wyraźne kolory, jak i również kontrastujące ze sobą barwy. Liczy się też wyrazista czcionka. Ubrany w taki właśnie sposób prosty przekaz sprawi, że całość rzuci się w oczy błyskawicznie, a informacje zostaną zapamiętane dosłownie w kilka sekund.

Czego natomiast należy się wystrzegać? Przede wszystkim nie warto nadużywać wszechobecnych inspiracji. Tych nie brakuje na każdym kroku, chociażby w mediach społecznościowych, czy też na ulicach. Dostrzeganie podobających się elementów to oczywiście nic złego, lecz całkowite powielanie wykorzystanych już patentów to przysłowiowy gwóźdź do trumny.

Co do walorów wizualnych, unikaj kolorów zlewających się z tłem. Zwłaszcza tych neutralnych. Same treści nie powinny zaś być agresywnym przekazem. Owszem, zapewne przykują wzrok. Najprawdopodobniej jednak wywołają jedynie niesmak wśród odbiorców, przynosząc tym samym zupełnie odwrotny rezultat.

Odpowiednio sporządzone projekty plakatów reklamowych są w stanie przynieść wymierne korzyści. Nierzadko większe niż m.in. spot telewizyjny lub inne formy reklamy.. Nic zatem dziwnego, że małe i duże firmy, a także ogromne przedsiębiorstwa oraz korporacje stale je uwzględniają w strategiach marketingowych. Jeśli i Ty jesteś zainteresowany takim właśnie rozwiązaniem, jak najbardziej służymy pomocą. Wystarczy, że przedstawisz własną koncepcję, a całość zrealizujemy w błyskawicznym tempie.