Jak zrobić ulotkę, aby zaciekawiła klientów?

  1. STRONA GŁÓWNA
  2.  » 
  3. Blog
  4.  » Jak zrobić ulotkę, aby zaciekawiła klientów?

Jedną z najpopularniejszych form reklamy jest ulotka. Sięgają po nią zarówno przedsiębiorcy z małych firm, jak i przedstawiciele wielkiego biznesu. To forma reklamy bezpośredniej, którą zwykle wręcza się na ulicy. Jak zrobić ulotkę, aby przechodnie chcieli ją wziąć do ręki i nie wyrzucić do najbliższego kosza?

Chwytliwe hasło zamiast nazwy firmy

Istnieje wiele sposobów na zaprezentowanie światu swojej działalności. Poza popularnym marketingiem internetowym wiele osób nadal stawia na tradycyjne metody promocji jak ulotka. Niewielki druczek zawiera opis działalności firmy. Wręcza się go w miejscach publicznych, zostawia w większym pliku tam, gdzie można się obsłużyć samemu, lub też wkłada za wycieraczkę samochodową. Jak zrobić ulotkę, która przykuje uwagę? Dane teleadresowe i wypisane usługi to stanowczo za mało. Lepiej postawić na chwytliwe hasło, które odwołuje się do naszych emocji. Obietnica, ostrzeżenie, zabawnie sformułowane pytanie szybciej wpada w oko niż ciąg usług, jakie oferujemy.

Komunikatywny język, zwięzła forma

Jak zrobić ulotkę, która jest interesująca dla klienta? Nie warto umieszczać na niej długiego tekstu, bo niewiele osób będzie chciało go przeczytać. Wystarczy kilka punktów, w których opiszemy, jakie konkretnie problemy rozwiąże dany produkt lub usługa. Ludzie lubią mieć świadomość, że ich sprawy interesują kogokolwiek poza najbliższą rodziną. Firma, która deklaruje, że jej oferta jest równie dobra, jak u konkurencji, ale tańsza, może liczyć na przychylność. Istotny jest dobór słów, adekwatny do branży. Nie warto stosować trudnych określeń, niezrozumiałych nazwy zabiegów lub technologii. Nikt nie lubi uświadamiać sobie, że czegoś nie wie.

Jak zrobić ulotkę wyróżniającą się?

Poza tekstem ważna jest strona graficzna. Ulotka może mieć ciekawy kształt, estetyczne zestawienie kolorów, piękne zdjęcie. Czasem wyglądem przypomina zaproszenie, kupon rabatowy, a nawet pieniądz papierowy. Im bardziej intrygująca forma, tym lepiej. Czasy uniwersalnych ulotek dawno odeszły w niepamięć. Jeśli chcemy, aby klienci zwrócili się do nas, warto zachęcić ich do akcji. Może to być promocja przez pierwszych kilka dni lub rabat bądź niespodzianka po okazaniu tejże ulotki. Klienci czasem lubią, kiedy ktoś zachęca ich w taki sposób, że podjęcie decyzji jest już tylko formalnością.

Nowoczesna ulotka jest ciekawa, dobrze wykonana i ma przemyślany tekst. Polecamy zapoznanie się z naszymi realizacjami dla inspiracji. Warto na niej umieścić wszystkie dane kontaktowe firmy łącznie z mediami społecznościowymi.