Jak zrobić wizytówki i co powinno się na nich znaleźć?

  1. STRONA GŁÓWNA
  2.  » 
  3. Blog
  4.  » Jak zrobić wizytówki i co powinno się na nich znaleźć?

Jednym z atrybutów przedsiębiorcy jest wizytówka. Zawiera podstawowe dane o naszej firmie, więc szybko naprowadzi zainteresowanych na dane kontaktowe lub stronę internetową. Zastanawiając się, jak zrobić wizytówki, warto także przyjrzeć się treściom, jakie na nich zamieszczamy.

Wydruk w dobie Internetu

Nowoczesne sposoby komunikacji zmieniają nasze nawyki i przyzwyczajenia. Dla przedsiębiorców oznacza to przestawienie działań marketingowych na wirtualne tory. Mniej zastanawiają się, jak zrobić wizytówki, bardziej interesuje ich, w którym miejscu w sieci mogą zaistnieć. Takie kalkulacje i zmniejszanie budżetu na „zbędne gadżety” nie zawsze przynosi pozytywne rezultaty. Komunikacja przez Internet nie jest przecież jedynym sposobem na spotkanie z klientem czy kontrahentem. W realu nadal odbywają się spotkania biznesowe, eventy, konferencje, targi branżowe. To idealne miejsca do tego, aby zaprezentować swoją ofertę i zostawić do siebie namiary.

Bezbłędna identyfikacja przedsiębiorcy

Wizytówki są znane od średniowiecza, choć do celów handlowych zaczęto je używać od XVIII wieku. Niewielkie bileciki często miały na odwrocie wyrysowaną mapę, żeby łatwiej dotrzeć pod wskazany adres. W biznesowym savoir vivre istnieje zasada, że po otrzymaniu od kogoś wizytówki, należy mu wręczyć swoją. Brak kartonika w takiej sytuacji jest niezręczny, podobnie jak podawanie swojego numeru telefonu. Poznając wielu przedsiębiorców nietrudno pomylić nazwiska i numery telefonów. Charakterystyczna karteczka szybko przypomni nam sytuację, w jakiej ją otrzymaliśmy.

Jak zrobić wizytówki idealne?

Klienci są wzrokowcami, dlatego docenią estetykę wykonania. Jakie kartoniki podobają się najbardziej? Eleganckie i schludne, z czytelnymi napisami. Jednym z częstszych błędów jest nadmiar informacji na wizytówkach. Lepiej wstawić je na ulotki a kartoniki zapełnić danymi osobowymi, aktualnym stanowiskiem, logo firmy i ewentualnie jej sloganem. Ten ostatni element jest polecany przez specjalistów w celu przybliżenia klientowi branży, w jakiej działamy. Na wizytówce nie może zabraknąć numeru telefonu, adresu mailowego, strony internetowej i adresu stacjonarnego biura. Czego lepiej nie umieszczać? Nie poleca się drukowania odnośników do mediów społecznościowych.

Warto się wyróżnić samym wykonaniem wizytówki. Jeśli nie mamy konkretnego pomysłu, można skorzystać z wyobraźni pracowników firmy, której zlecimy wykonanie projektu i wydruk wizytówek. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi projektami.