Reklama salonu kosmetycznego – szyk, klasa i rozpoznawalność

Reklama każdej usługi i produktu ma wiele cech wspólnych. Jednak niektóre działalności rządzą się swoimi prawami. Podobnie jest w przypadku reklamy salonów kosmetycznych. Ich specyfika sprawia, że promowanie takiego miejsca nie należy do najłatwiejszych zadań. Jak więc zabrać się do tego zadania, aby uzyskać spodziewany efekt? Oto kilka porad, które sprawią, że mierząc się nimi odniesiesz zwycięstwo.

Jakie nośniki reklamowe masz do dyspozycji?

Reklama salonu kosmetycznego to bardzo pojemne zagadnienie. Zawierają się w nim oznakowanie budynku, ulotki, projekty graficzne online, wizytówki, pieczątka, papier firmowy i rozmaite drobiazgi takie jak karty lojalnościowe, koperty i oznakowanie wewnątrz lokalu. Jak do tego się zabrać? Otóż pierwszym krokiem będzie wybranie czegoś, co specjaliści nazywają key visual. Jest to główny motyw graficzny albo ogół wizerunku, który przewija się przez wszystkie materiały promocyjne. Dzięki temu twoja działalność gospodarcza będzie rozpoznawalna bez względu na to, na jakim nośniku będzie zamieszczona reklama.

Reklama salonu kosmetycznego – od czego zacząć?

Warto skupić się na podstawowych projektach graficznych. Do tego zadania będziesz potrzebował grafika, który przygotuje logo, wizualizację nazwy i oznakowania budynku. Pomoże ci to w nawiązaniu dobrej komunikacji ze specjalistą. Pamiętaj, że od tego zależy, czy twoja wizja zostanie skutecznie przelana na różne nośniki reklamowe. Gdy już projekty będą zaakceptowane możesz przejść do kolejnych zadań.

Ulotki, oznakowanie budynku i wizytówki

Niezwykle istotne jest solidne otwarcie. Bez względu na to, czy otwierasz zupełnie nową działalność, czy zamierzasz wypromować nową odsłonę istniejącego już salonu kosmetycznego musisz skupić się na efekcie wow! Do tego celu będą potrzebne ci ulotki, które poinformują okolicznych mieszkańców o twojej działalności, warto zainwestować w oznakowanie budynku, czyli w banery, kasetony świetlne czy oznakowanie szyb. Oczywiście każdy z tych elementów musi być przygotowany z klasą, tak aby zachęcał do odwiedzenia miejsca przez ciebie tworzonego.

Jak powinny wyglądać materiały reklamowe salonu kosmetycznego?

Najlepszym sposobem jest czerpanie od globalnych marek. Oczywiście nie możesz skopiować nazwy i loga, ale warto śledzić trendy jakie się pojawiają i z jakich korzystają najlepsze firmy z branży. Zauważ, że salony kosmetyczne reklamowane za pomocą różnych mediów emanują klasą i stylem. Uzyskuje się to przez połączenie świetlistej bieli, srebra i pasteli. Krzykliwe barwy zwykle nie są stosowane i to także sugestia, żeby ich unikać.